Introducere În programare Java Și OOP

600
  • Nivel: începător
  • Durata: 4 luni
  • Sesiuni: 15 ședințe a câte 2 ore
  • Media grupelor: 7 persoane
  • O grupă în derulare
  • Locuri libere: 4
  • Începem în: septembrie
DESCRIERE

În cadrul acestui curs vei învăța, pas cu pas, bazele programării, noțiuni precum: variabile, alegerea unui tip de date, bucle, scrierea corectă a codului din punct de vedere etic. Apoi vom intra în detalii despre particularitățile limbajului de programare Java și capabilitățile acestuia.

Trainer- DragoȘ Roban

Dragoș se autointitulează ca fiind un adevărat pasionat de lumea tehnologiei în programare. Si-a descoperit această pasiune încă din primii ani de facultate, când nu a stat mult pe gânduri și a pășit în lumea “enterprise”.

Asta nu l-a determinat, desigur, să nu ducă la final anii frumoși de facultate, ba chiar cu brio. Indiferent că vorbim de programare, codul scris, pregătirea unei aplicații din punct de vedere al codului sau situații neașteptate.

Dragoș acceptă provocările și, mai mult de atât, se confruntă la maxim cu ele. Pasiunea pentru programarea în Java a regăsit-o prin chestii distractive, mici provocări de a simplifica munca fizică prin ușurința limbajului de programare. În cei peste 5 ani de experiență, Dragoș și-a dat seama că sunt multe de oferit de la un limbaj de programare atât de complex și organizat și nu s-ar opri din explorat pentru nimic.

Să nu uităm și de partea non-tehnică. Dragoș este o persoană plină de viață, foarte sociabilă, mereu cu zâmbetul la vedere și cu un spirit încântător.

Este pasionat de inteligența emoțională, fapt ce i-a adus un improvement bogat pe partea de “Soft skills” și interacțiune umană. Dragoș susține idea “Empathy brings us together the most”.

Ce trebuie sĂ Știi Înainte sĂ participi

Candidații trebuie să aibă cunoștințe minime de sisteme de operare și generalități legate de calculatoare (harddisk, procesor, memorie ram, etc). Trebuie să cunoască cel puțin elementele de bază despre cum să utilizeze un computer și să poată porni un shell / command prompt. O minimă experiență în utilizarea unui software (Excel, Word, etc.) și un istoric de interacțiune cu calculatorul (ex. navigare internet).

Ce trebuie sĂ ÎȘi seteze candidaȚii Înainte sĂ Înceapă cursul (DE DORIT)

Cursanții trebuie să își instaleze următoarele tooluri pentru a putea începe cursul:

1. Java SE Development Kit: este un mediu de dezvoltare software care intermediază funcționalitatea codului sursă scris de către programatori și sistemul de operare pe care este rulat. Se poate downloada de aici [https://www.oracle.com/java/technologies/javase/javase-jdk8-downloads.html] pentru sistemul de operare optat. Pentru ușurință, descărcați executabilul pentru a seta mediul de lucru.

2. IntelliJ: este unul dintre cele mai utilizate software-uri pentru scrierea codului în Java. Oferă o versiune gratis și anume Community Edition pe care o puteți downloada de aici: [https://www.jetbrains.com/idea/download/]. (În caz că nu reușiți, le vom seta împreună în cadrul primelor cursuri).

DURATA, ORELE ȘI ALTE DETALII

15 sesiuni de-a lungul a 4 luni.

Mențiune: între fiecare două sesiuni, cursanții vor primi un quizz online sau o temă practică pe care vor trebui să o îndeplinească până la următoarea sesiune sau până la un termen stabilit. Mai mult de atât, va fi o listă în plus de exerciții și probleme disponibile, de unde cursantul poate alege opțional să lucreze în plus.

STRUCTURA CURSULUI

Curs 1. Intro

  • Introducere in limbajul de programare Java.
  • Utilizarea mediului de lucru IntelliJ. Clase si pachete.
  • Conceptul OOP si aplicarile acestuia in Java.

Curs 2. Getting in touch with the code.

  • Primul prgoram in Java. Hello World!
  • Variable / Obiecte. Ce sunt obiectele? Ce sunt primitivele?

Curs 3. What decision should I make?

  • Blocuri de decizie. Cand si cum trebuie sa le utilizam?
  • Utilizarea buclelor in programare. Prevenirea buclelor infinte.

Curs 4. String class

  • Siruri de caractere si utilizarea acestora.
  • Operatii pe siruri de caractere.

Curs 5. OOP. Part 1

  • Introducere in OOP.
  • Principii OOP. Exemple.

Curs 6. OOP. Part 2

  • Principii OOP aplicate.
  • Interfete. Clase abstracte. Adnotari.

Curs 7. Data structures. Part 1

  • Liste si tipuri de implementari de liste.
  • Lucru practic cu liste in Java.

Curs 8. Data structure. Part 2.

  • Celelalte colectii si aplicari.

Curs 9. Exception Handling

  • Tipuri de exceptii si aplicarile acestora.
  • Prevenirea erorilor intr-un proiect.

Curs 10. Threads

  • Multithreading.
  • Cand folosim threaduri si de ce?
  • Ce este un thread pool?

Curs 11. Structure of a java project

  • Clase si pachete in Java.
  • Organizarea si structurarea unui proiect.

Curs 12. Maven project.

  • Ce este maven si la ce ajuta pentru un proiect?
  • Crearea unui proiect Java cu maven.

Curs 13,14,15. Dezvoltarea unui proiect

  • Dezvoltare proiect pe baza unor cerinte practice.
  • Scrierea codului cursiv pe baza unor cerinte practice.
  • Cum ne pregatim in gandirea si construirea unui proiect in Java.
  • Testearea unitara a codului scris
DETALII GENERALE
Vezi ce webinarii gratuite urmează.Înscrie-te aici